mindspace

Voor ons 3e project konden wij kiezen uit verschillende projecten. Mijn groepje en ik hebben gekozen voor het project genaamd mindspace. We moesten van onze opdrachtgevers (GGD amsterdam) een VR-room maken voor jongeren met mentale problemen. We mochten zelf kiezen wat voor problemen dat zouden zijn en wij hadden gekozen voor gebrek aan motivatie/doorzettingsvermogen. Hier willen wij een spel voor maken waar je het gevoel kan krijgen dat je de slechte gedachtes die motivatie naar beneden kan halen, weg kan schieten. We zijn begonnen met informatie zoeken in het Dollhuys in Haarlem. Dat is een museum dat gaat over de geest. Daar hebben we ideeën en inspiratie gevonden. We hadden een verhaal gehoord van een man genaamd Ahmet Turkmen die 17 jaar lang verslaafd was aan drugs (om precies te zijn heroïne). We vonden zijn verhaal inspirerend omdat we zagen dat hij genoeg motivatie en doorzettingsvermogen had om uit die verslaving te komen. Dit heeft hij kunnen doen omdat hij een dochter had en familie die om hem gaf. Hij werd vaak slechte namen genoemd zoals junk of slechte vader. Hier onder kunt u wat foto's vinden van zijn verhaal. (5 w vragen)

foto's:  

Brainstorm: We hebben voor het brainstormen een techniek gebruikt genaamd blurten. Bij deze techniek vertel je alle ideeën dat in je hoofd opkomt en ga je erover discussiëren. Zo zijn we op onze idee gekomen.

Presentatie: mindspace copy.pptx

Scrum poster/planning: 

foto spatial: 

filmpje stand-up: 

De samenwerking van onze team ging heel goed. We hebben alle taken eerlijk verdeeld en konden allemaal op tijd ons eigen deel laten zien aan elkaar. Zo hebben we alles goed kunnen maken en hopelijk halen we hierdoor ook een goed eerlijk verdiend cijfer. Deze taakverdeling konden wij zo houden door hulp van ons scrum poster. 

Alina Bakker 3c4 Calandlyceum
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin