De opdracht

Voor dit project kregen wij een opdracht van het fietsersbond. Ik ben Alina en zat dit project met Nourlaila Yasmine en Lina in het groepje. Wij waren groep 11. Deze opdracht houd in om een verkeersspel te maken voor de kinderen van groep 4. Kinderen van deze leeftijd weten vaak niet hoe ze zelf naar school moeten en als ze het wel weten, weten ze vaak niet de verkeersregels/verkeersborden. De fietsersbond wil dat dus veranderen en hebben ons om hulp gevraagd.

Ons idee was een bordspel, in het bordspel begin je thuis en ga je naar school op de fiets. Bijna elk vakje heeft een verkeerssituatie of een verkeersbord. Het doel van het spel is om helemaal van huis naar school te gaan en punten te scoren. De gene met de meeste punten aan het eind wint het spel.

De samenwerking

De samenwerking in dit project was best goed. Yasmine was de teamleider en gaf iedereen taken. In dit project hebben we allemaal goed gewerkt en hebben we allemaal evenveel gedaan. Iedereen werkte goed en we konden goed met elkaar opschieten. 

Het proces

Dit was een heel leuk en interessant project. Ik heb zelf nooit eerder over de fiestersbond gehoord dus vond ik het wel leuk. Het was heel leuk om een spel te designen en uiteindelijk uitvoeren. Ik ben heel blij met het resultaat. Het minder leuke van dit project was dat het een korte periode was. We kregen niet veel tijd ook al hadden we dat best wel nodig.

Zin competentie: Ik maak een overzicht van mijn eigen activiteiten die nodig zijn voor het afronden van taken. 

Ik heb dit project gewerkt aan de competentie plannen en organiseren. Plannen was niet mijn sterkste punt. Ik kon geen planning maken en er totaal niet eentje volgen. Dit project heb ik heel erg gelet op een planning maken en dat is me gelukt ook. IK heb de planning kunnen volgen en mijn opdrachten kunnen voltooien. Ik maakte steeds een planning voor 1 dag die ik probeerde om volledig na te komen. 


omgeving verslag basisschool: Omgeving basisschool verslag.odt

handleiding bordspel: handleiding kinderen.odt

bassischool informatie: Project fietsersbond basisschool informatie .doc

powerpoint: fietsenbond.pptx 

POP: Caland POP formulier alina.docx

onderzoeksverslag: Het fietsende schoolkind.docx

groepswebsite: https://groepswebsite-groep-11.webnode.nl




Alina Bakker 3c4 Calandlyceum
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin